Ćwiczenia korekcyjne wad postawy – cennik


Nr Usługa Cena(zł)
1 Konsultacja fizjoterapeutyczna 100/60 min.
2 Ćwiczenia korekcyjne wad postawy 80/45 min.

Ćwiczenia korekcyjne wad postawy – dla kogo,  w jakim wieku?

Ćwiczenia korekcyjne wad postawy  zalecone przy określonej dysfunkcji można praktycznie wykonywać w każdym wieku. Jednak ich działanie terapeutyczne zależy od tego w jakiej fazie rozwoju znajduje się organizm. Najbardziej efektywne dla zniwelowania wady będą ćwiczenia wykonywane regularnie przez dzieci. Ich rozwój i kształtowanie się kośćca nie zostało zakończone, więc  może być wyraźnie korygowane.  U osób fizycznie dojrzałych i starszych ćwiczenia korekcyjne wad postawy mogą przynosić ulgę przez odciążanie poszczególnych stawów i partii kręgosłupa. Nie wywołają jednak efektu korekcji. Osobom kontynuującym zalecone w dzieciństwie ćwiczenia, pomimo przejścia w dorosłość, pomogą  utrzymać wypracowane efekty. Bywa to pomocne zwłaszcza w przypadku nawykowego przybierania ułożenia  partii ciała, których w przeszłości dotyczyła zalecana korekcja. Osobom z wadami postawy zaleca się również zmianę trybu życia jako element wspierający proces rehabilitacji. Najważniejszą cechą takiej zmiany jest zwiększenie czasu spędzanego w ruchu. Organizm w ruchu wzmacnia mięśnie i więzadła, co z kolei oddziałuje stabilizująco na kręgosłup. W doborze zajęć ruchowych i dyscyplin sportowych wskazanych przy konkretnej wadzie układu ruchu pomóc może lekarz ortopeda lub fizjoterapeuta.

Profilaktyka problemów z bólem kręgosłupa

Wiele ćwiczeń i innych zabiegów fizjoterapeutycznych może być z powodzeniem stosowana przez osoby dorosłe profilaktycznie. Zaczynanie ćwiczeń dopiero w momencie pojawienia się dolegliwości bólowych w obrębie kręgosłupa jest ogromnym błędem. Warto – zapobiegawczo – stosować regularnie ćwiczenia zalecane “na proste plecy”. Stosowane regularnie opóźnią lub w ogóle wyeliminują wystąpienie schorzeń kręgosłupa, pomagając w wypracowaniu lub utrzymaniu prawidłowej postawy. Oprócz wpływu na sam kręgosłup ćwiczenia te poprawiają pracę układu oddechowego i krwionośnego, a zatem wpływają pozytywnie na wydolność całego organizmu. Ćwiczenia na kręgosłup można wykonywać z powodzeniem na siedząco lub na leżąco (na plecach i na brzuchu). Najważniejsze jednak cechy dotyczące sposobu wykonywania ćwiczeń to ich wykonanie zgodnie z formułą faz ruchu poszczególnych części ciała, wielokrotność powtórzeń oraz regularność stosowania.

Ćwiczenia korekcyjne wad postawy Olsztyn, Kościuszki 21/2