Fizjoterapia podologiczna – zabiegi w naszym gabinecie w Olsztynie, przy ul. Kościuszki 21/2

Fizjoterapia podologiczna – cennik zabiegów

Nr Usługa Cena(zł)
1 Diagnostyka komputerowa wad stóp (konsultacja fizjoterapeuty + badanie diagnostyczne wraz z analizą i zaleceniami) 100/60 min.
2 Taping podologiczny 20-60
3 Ortezy indywidualne 60-100
4 Ćwiczenia korekcyjne wad postawy 80/45min.
5 Rehabilitacja podologiczna 80/45min.
6 Terapia podologiczna (ćwiczenia+taping+masaż) 100/60 min.

Kilka słów wprowadzenia

Jak powszechnie wiadomo pod pojęciem fizjoterapii kryje się wiele metod wykorzystujących fakt występowania określonych reakcji zwrotnych organizmu na różne bodźce. Zasadniczym celem stosowania zabiegów fizjoterapeutycznych jest przywracanie pacjentowi utraconej sprawności, a także hamowanie postępu lub nawrotu schorzeń i zmniejszanie odczuwania różnych dolegliwości. Do osiągnięcia celu wybiera się najbardziej odpowiednie metody fizjoterapeutyczne, których zastosowanie zależy od rodzaju schorzenia, stanu pacjenta lub wybranej części jego ciała oraz ustalonego przez fizjoterapeutę planu rehabilitacji. Każdy pacjent wymaga indywidualnego podejścia i dostosowania intensywności i jakości zabiegów do konkretnego problemu zdrowotnego. Jednakże konsultację podologiczną w przypadku bólu lub puchnięcia stóp powinna poprzedzać konsultacja z lekarzem ogólnym dla wykluczenia poważnych chorób ogólnoustrojowych jako podstawy występowania dolegliwości w okolicy stóp.

Stopy i stan ogólny zdrowia

Nasze stopy są bardzo unaczynione i unerwione, dlatego też wiele objawów towarzyszących różnym niebezpiecznym schorzeniom lub niedoborom, na które cierpi organizm odczuwamy właśnie w stopach. Przykładem mogą być nagłe bóle stóp, które niekoniecznie mogą wynikać z konkretnych schorzeń stóp lub niewygodnego obuwia, ale mogą wiązać się z problemami z krążeniem lub niedoborom niezbędnych substancji odżywczych. Objawy bólowe stóp towarzyszą też różnym dysfunkcjom kręgosłupa i wynikają z nadmiernych przeciążeń stawów i kości, które powstają w czasie poruszania się lub długiego pozostawania w pozycji stojącej. Częste skurcze stóp towarzyszą zarówno niedoborom magnezu, potasu lub wapnia, jak i ogólnemu odwodnieniu organizmu.

Schorzenia ogólnoustrojowe,  a objawy w stopach

Osoby chorujące na cukrzycę odczuwają bardzo intensywne dolegliwości w okolicy stóp, a jest to związane z degeneracją unerwienia tej okolicy wywołanego cukrzycą jak i puchnięciem stóp oraz utrudnionym gojeniem się wszelkich kontuzji, ran i innych uszkodzeń. Opuchlizna stóp może być także objawem niewydolności lub innych schorzeń nerek, bądź też efektem ubocznym stosowania niektórych środków farmakologicznych. Zimne stopy mogą natomiast oznaczać kłopoty z układem krążenia lub tarczycą.

Najczęściej spotykane schorzenia okolicy stóp:

1. płaskostopie podłużne i poprzeczne;
  2. halluksy;
  3. ostrogi piętowe -górna i dolna;
  4. skręcenie stawu skokowego;
  5. zapalenie ścięgna Achillesa;
  6. zapalenie rozcięgna podeszwowego;
  7. choroba Haglunda -Severa;
  8. pourazowa lub pierwotna niestabilność stawu skokowego;
  9. choroba zwyrodnieniowa stawu skokowego.

Dlaczego tak ważna jest fizjoterapia podologiczna?

Rehabilitacja w obrębie stóp ma ogromne znaczenie dla likwidacji i zmniejszenia dolegliwości oraz dysfunkcji ortopedycznych. Pomaga w poprawie komfortu życia osobom ze schorzeniami innych układów, np. krwionośnego, nerwowego, dokrewnego. Nie czekaj zadzwoń i umów się na konsultację.