Podolog Olsztyn, pl. Konsulatu Polskiego 5

Zapraszamy Państwa do naszego gabinetu. Możecie Państwo zarejestrować się telefonicznie 733 737 500
lub skorzystać z wygodnego formularza rejestracji on-line

O podologii słów kilka

Do niedawna w naszym otoczeniu podologia była jedynie gałęzią medycyny, zajmującą się leczeniem chorób stóp i stawu skokowego. W innych krajach już od kilkunastu lat zawód podologa wykonują również specjaliści kosmetolodzy, zajmujący się pielęgnacją zarówno stóp zdrowych, jak i zagrożonych chorobą oraz chorych. W tym ostatnim przypadku zmiany w obrębie stóp powstają jako choroby skóry i paznokci, a także jako zmiany, powstające na skutek różnych powikłań, związanych z innymi chorobami o charakterze chorób wewnętrznych, na przykład cukrzycą, niewydolnością układu krążenia lub nabytymi czy też dziedzicznymi deformacjami palców lub całych stóp. W naszym kraju z każdym rokiem również przybywa podologów, którzy są najczęściej wyspecjalizowanymi kosmetologami – pediciurzystami, a nie typowymi lekarzami. Zakres usług, z których możemy skorzystać w gabinecie podologa obejmuje zatem szereg działań o charakterze profilaktyczno-upiększającym oraz leczniczym. Do działań profilaktyczno – upiększających zaliczymy prawidłowe przycinanie i opiłowywanie paznokci oraz peelingi i masaż stóp, a także dekorację paznokci.
Typowo leczniczymi zabiegami będą takie, jak:

• usuwanie nieprawidłowych zmian na skórze, m.in. brodawek, odcisków (modzeli, nagniotków) i innych zrogowaceń;
  • usuwanie wrastających paznokci
  • terapia pękających stóp
  • korekcja palców zniekształconych poprzez zakładanie odpowiednich klamer
  • zakładanie i zmiany opatrunków w miejscach ze zmianami wysiękowymi lub nie gojących się prawidłowo