Usuwanie odcisków – porady i usługi

Usuwanie odcisków to jedna ze ścisłych specjalizacji naszego gabinetu.
Jeżeli masz odciski – po prostu zadzwoń  733 737 500 i pozbądź się problemu

Po pierwsze – co to są odciski?

Odciskami przyjęło się nazywać małe zgrubienia naskórka, powstające w różnych miejscach na stopach. Przyczyną tworzenia się odcisków jest systematyczny punktowy ucisk lub tarcie, które powstają wskutek oddziaływania na stopę elementów niewłaściwie dopasowanego obuwia lub nachodzenia na siebie zbyt ściśniętych w bucie palców i tworzącego się w ten sposób tarcia lub ucisku. W miejscach wystąpienia opisanych powyżej zjawisk następuje wzmożone rogowacenie naskórka, będące naturalnym efektem obronnym skóry. Grubiejąca warstwa naskórka nie złuszcza się jednak naturalnie tylko narasta i obumierając tworzy nieestetyczne i bolesne narośla. Powodem powstawania odcisków bywa zasadniczo niewłaściwie dopasowane obuwie albo wrodzone lub nabyte wady budowy stopy. W zależności od struktury i wyglądu odciski dzieli się zasadniczo na:

• nagniotki – małe, twarde twory obumarłego naskórka z rdzeniem, wrastającym w głąb skóry. Uciskane oddziałują na zakończenia nerwowe w skórze i powodują nieprzyjemny ból;
  • modzele – spore, płaskie, dość miękkie, bez wyraźnie zaznaczonych granic, żółtawe w zabarwieniu zgrubienia naskórka, zazwyczaj powstające na śródstopiu. Najczęstszą przyczyną jest nierównomierne lub nadmierne obciążanie stopy w wyniku noszenia obuwia na wysokich obcasach lub nadwagi. Jeśli się nie usuwa modzeli dają bardzo nieprzyjemne, piekące odczucie bólu. Bywają też przyczyną stanów zapalnych, rozwijających się pod nimi, których objawem będzie nasilający się ból, towarzyszący chodzeniu.
Po drugie – jak zapobiegać powstawaniu odcisków?

Usuwanie odciskow Olsztyn - najlepiej zapobiegaćNależy przede wszystkim sporo uwagi poświęcać doborowi obuwia stosownie do wieku oraz zastosowania w czasie różnych rodzajów aktywności. O zdrowie stóp trzeba troszczyć się już od pierwszego zakupu butów dla dziecka. Rola butów w profilowaniu i formowaniu się wyglądu stóp oraz modelowaniu ich ustawienia, aż do układu całych nóg i sposobu chodzenia jest bardzo duża. Dlatego też już pierwsze buciki dla dziecka powinny spełniać kilka podstawowych warunków:

• wysokość powinna sięgać poza kostkę;
  • nie zapinane ani wsuwane, tylko sznurowane;
  • podeszwa profilowana;
  • noski zaokrąglone;
  • długość buta około 0,5  cm większa od długości stopy mierząc przy pełnym obciążeniu stopy po włożeniu butów;
  • najlepiej, kiedy materiałem,  z którego zrobiony został bucik jest skóra albo usztywniona tkanina. Ważna jest przy tym sztywna okolica kostki.
Po trzecie – kiedy powstaną odciski – usuń je

Nie zwlekaj, nie czekaj … aż zaboli!
Usuwanie odcisków Olsztyn, pl. Konsulatu Polskiego 5

Cennik naszych usług znajdziesz TU